joi, 22 septembrie 2011

Conflictul interior

Principalul conflict care exista in constiinta noastra este cel dintre ceea ce suntem si ceea ce dorim sa fim. De fapt, esenta experientei umane este dualitatea. Viata si moartea, binele si raul, speranta si resemnarea coexista in toti oamenii si se manifesta in toate aspectele vietii noastre. Daca nu am experimenta teama, nu am putea cunoaste curajul. Daca nu ne-am confrunta cu necinstea, nu am putea recunoaste onestitatea. Si totusi, marea majoritate a oamenilor isi contesta propria natura dualista.

Atat timp cat traim cu prezumptia ca suntem  o fiinta unitara care dispune de o gama limitata de calitati umane, merita sa ne punem intrebarea de ce suntem mai satisfacuti de viata noastra actuala. De ce avem acces la atat de multa intelepciune, dar nu avem curajul si taria de a ne pune in aplicare cele mai bune intentii de a face alegeri inspirate ? Si ceea ce este mai important, de ce continuam sa actionam in detrimentul sistemului nostru de valori si al principiilor in care credem ? Convingerea mea este ca raspunsul la intrebarile de mai sus are legatura cu sinele nostru intunecat, cunoscut in psihologie sub numele de sinele din umbra.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu