marți, 18 iunie 2013

Top 10 al ideilor stralucitoare aparute in vis

Un un top 10 al ideilor stralucitoare aparute in vis, potrivit celor de lamentalfloss.com:
1adn10. ADN
Forma si structura ADN-ului a ocolit oamenii de stiinta pana in 1953, cand dr. James Watson a avut un vis ce la facut sa ia in considerare structura de dublu helix. Potrivit acestuia, in vis apareau doi serpi ce se uneau la capete.


1ac masina de cusut
9. Acul de masina de cusut
Elias Howe, inventatorul masinii de cusut modern, nu reusea sa gasesca o solutie ca acul sa se potriveasca in noua sa inventie. A incercat prima oara o varianta cu un ac ascutit la ambele capete, dar nu a functionat. Apoi, intr-o noapte, a visat ca era luat de prizonier de un grup de bastinasi care dansau in jurul lui. In timp ce se roteau, el a observat ca lancile aveau gauri la capete. Cand s-a trezit a realizat ca visul era rezolvarea la problema ce-l macina de atata timp. A incorporate ideea din vis si a functionat.
1Jack Nicklaus
8. Lovitura de golf a lui Jack Nicklaus
Subconstientul nu este locul creativitatii, este si o sala de sport. Nicklaus si-a dat seama de ce jocul sau de golf nu mai functiona printr-un vis. Dupa analizarea visului, si-a dat seama ca prindea crosa intr-un mod diferit fata de cum o facea in viata reala. “Am incercat cum asa cum am facut in visul meu si a functionat…”.

1terminator7. Terminator
O masina de ucis, un cyborg care arata ca Arnold Schwartenegger pare un cosmar pentru tine? A fost un cosmar pentru James Cameron. Lupta cu o febra puternica, cand viziunea unui robot cu un cutit in mana, ce se tara pe jos i-a aparut in somn. Cameron are o multime de idei intr-o stare somnolenta, la fel cum s-a intamplat si cu Avatar. 


1The Necronomicon6. ”The Necronomicon”
H.P. Lovecraft a vazut faimoasa sa carte a mortilor intr-un vis, inclusive cudatul titlu. Lovecraft nu avea nici cea mai vaga idee ce inseamna acel titlu, dar l-a scris oricum. Incercarea sa de a-l traduce din greaca a rezultat “O imagine a legii mortilor”. E posibil sa fi fost indirect inspirat de poemul primului secol numit: Astronomicon.


1Twilight5. Twilight
In anul 2003, Stephenie Meyer, s-a trezit in urma unui vis intens in care doi indragostiti stateau intinsi unul langa altul pe o pajiste, discutand de ce dragostea lor nu va putea avea un viitor. Daca fata era o fata obisnuita, baiatul, de o frumusete ravasitoare, era vampir. Acest vis pare sa stea la baza uneia dintre cele mai celebre carti din lume, vanduta in circa 17 milioane de exemplare in intreaga lume.
1Jekyll si Hyde
4. Jekyll si Hyde
Robert Louis Stevenson a avut o problema similara, a avut o perioada in care lipsea inspiratia. Stia ca vrea sa scrie despre viata duala a unui barbat, dar nu avea nici macar o idee cu s-ar fi desfasurat actiunea. Acesta povesteste :“ In a doua noapte am visat scena de la fereastra, iar apoi scena s-a impartit in doua…”.
1Frankestein
3. Frankestein
In vara anului 1816, Mary Wollstonecraft Godwin, in varsta de 19 ani si prietenul sau, poetul Percy Shelley, l-au vizitat pe poetul Lord Byron la vila sa. Vremea urata ii tinea adesea in casa, cand ei si ceilalti musafiri citeau uneori povesti cu stafii. Acestia au decis sa aiba loc un concurs de scris povesti. Mary nu a avut parte de inspiratie pana cand s-a dus la culcare.

“Cand mi-am pus capul pe perna, nu am adormit, dar nici nu eram complet treaza. Am vazut studentul palid al artelor necurate inchenunchind langa lucrul ce-l crease. Am vazut fantasma a unui om nascandu-se, si apoi, ca urmare a lucrarii unei masinarii puternice, dand semne de viata si miscandu-se greoi, ca sic and ar fi fost pe jumatate viu…”
1Yesterday
2. Yesterday
Paul Mccartney avea varsta de 22 de ani, cand s-a trezit cu “o melodie frumoasa in capul meu”. “M-am gandit, “ e grozava, ma intreb ce este?”. Langa mine era un pian, in dreapta patului langa fereastra. M-am sculat din pat, m-am asezat la pian si am inceput sa redau melodia. Imi placea melodia foarte mult, dar pentru ca o visasem nu credeam ca eu am scris-o…”



1Tabelul periodic al elementelor
1. Tabelul periodic al elementelor
Probabil ca va asteptati sa va spun ca Mendeleev a visat tabelul. Ei bine, nu. Se spune ca acesta a visat tabelul iar apoi l-a asternut pe hartie. Omul de stiinta insa, nu a povestit niciodata asa ceva, ba din contra, de nenumarate ori a povestit ca a lucrat la tabel vreme de 7 ani.


Sursa: articol preluat integral de pe caplimpede.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu